Škótsko zažilo minulý rok v cyklodoprave rok ako nijaký iný

Nové údaje hovoria o 47% zvýšení cyklistiky v Škótsku od marca 2020 do marca 2021 v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Podľa údajov zverejnených spoločnosťou Cycling Scotland bolo v období od marca 2020 do marca 2021 v Škótsku zaznamenaných o 47% viac cyklistických ciest v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka . Tento nárast sa zhoduje so zavedením prvých obmedzení krajiny COVID-19, ktoré sa prvýkrát implementovali 23. marca 2020.

Národná organizácia Cycling Scotland, člen Európskej federácie cyklistov (ECF), vydáva neustále informácie o cyklistickej premávke. Pomocou celonárodnej siete automatických počítadiel v krajine sa zistil nárast cyklistiky v jedenásť z dvanástich mesiacov. 20 zo sčítacích lokalít dokonca zaznamenalo ročný nárast o viac ako 100%!

Ako uviedol Keith Irving , výkonný riaditeľ spoločnosti Cycling Scotland, „bol to strašný rok, ale jedným z mála svetlých miest bolo viac ľudí, ktorí si sadli späť na bicykel. Cyklistika musí hrať kľúčovú úlohu v tom, že ľudia dostanú pohyb a čerstvý vzduch, zvládnu pretrvávajúci tlak na náš dopravný systém a rozhodujúcim spôsobom budú riešiť globálnu krízovú situáciu, ktorej čelíme. “

Tieto informácie boli zhromaždené ako súčasť národného rámca pre monitorovanie , ktorý spravuje spoločnosť Cycling Scotland, s cieľom monitorovať rýchlosť cyklistiky v celej krajine.

Cesty priateľské k cyklistike: odblokovanie výhod cyklistiky

Uvoľnenie automobilovej dopravy počas výluky malo hlavnú úlohu pri povzbudzovaní obyvateľov Škótska, aby vystúpili na bicykli. Akonáhle jednotlivci urobia prvý krok a začnú viac bicyklovať, začnú si uvedomovať výsledné zdravotné výhody a pozitívny vplyv, ktorý to má na ich život.

Claire Sharp, charitatívna pracovníčka z Glasgowa, začala bicyklovať počas výluky a je typickým príkladom toho, ako je pravdepodobnejšie, že ľudia budú bicyklovať po cestách, ktoré nie sú iba pre automobilovú dopravu. “Bývam vedľa hlavnej cesty, ktorá vedie do mojej práce do centra mesta; je to ľahká trasa, ale doprava je tam taká hustá. V minulosti som sa príliš bála, aby som to skúsila, “povedala pre Cycling Scotland. “Zistil som tiež, že ísť na cyklus po práci mi pomáha spracovať veci, ktoré sa stali počas dňa, a robí ma menej stresovaným.”

Asif Sattar, IT pracovník z Motherwell, sa tiež v uplynulom roku začal venovať cyklistike a vysvetlil, že „cyklistika bola pre mňa spôsob, ako sa vymaniť z temnoty uzamknutia. Keď som pracoval z domu, vysadnutie na bicykel mi počas pandémie pomohlo cvičiť, vyčistiť si myseľ a zamerať sa na svoje zdravie. “

Menej automobilov na cestách je však len začiatkom zlepšovania cyklistickej infraštruktúry v krajinách ako Škótsko. Jediným spôsobom, ako zabezpečiť dlhodobý prechod na iný spôsob dopravy k cyklistike, zlepšenie udržateľnosti dopravy a zníženie uhlíkových emisií, sú zvýšené investície do stálej cyklistickej infraštruktúry.

Ako vysvetlil Irving, „aby sme ešte viac ľudí dostali na bicykel, musíme viac investovať do infraštruktúry, aby sa ľudia cítili bezpečne na bicykli. Potrebujeme viac vyhradených cyklistických pruhov oddelených od vozidiel a chodcov. Musíme obmedziť dopravu, najmä na obytných a nákupných uliciach. A musíme zlepšiť prístup k bicyklom a úložným priestorom, aby sme odstránili bariéry, ktorým čelí príliš veľa ľudí, takže ktokoľvek a kdekoľvek môžu využívať všetky výhody cyklistiky. “ 

Cyklistický boom

Uplynulých dvanásť mesiacov bolo pre cyklistický priemysel v Škótsku prosperujúcim rokom. Rovnako ako mnoho iných krajín v Európe, aj celé Spojené kráľovstvo zaznamenalo veľký rozmach cyklistiky . Posledné čísla asociácie Bicycle Association ukazujú, že v roku 2020 sa v celej Veľkej Británii zvýšil predaj bicyklov, ich súčastí, príslušenstva a služieb o 45% .

Verejné investície do dlhodobej cyklistickej infraštruktúry sú spoľahlivým spôsobom, ako zabezpečiť, aby tento trend pokračoval, najmä s rastúcim rastom popularity elektrických a elektrických bicyklov v celej Európe.

Štatistiky Škótska týkajúce sa nárastu cyklistiky boli vynikajúce. Avšak vzhľadom na koniec obmedzení blokovania vo Veľkej Británii je teraz dôležité zabezpečiť, aby tieto čísla boli udržané aj naďalej. Z tohto dôvodu je nevyhnutné zvýšiť investície do dlhodobej cyklistickej infraštruktúry. Minulý rok ukázal, že ľudia majú chuť viac bicyklovať; teraz je čas zabezpečiť, aby sa tieto čísla udržali.

zdroj: https://ecf.com/news-and-events/news/cycling-scotland-year-no-other

Začnite diskusiu o tomto článku na forum.cykloplatforma.sk