Paríž chce byť v roku 2024 100% cyklistický

Také sú plány radnice mesta. Tá si stanovila vytvoriť také podmienky pre cyklistov, aby bolo mesto v roku 2024 100 % cyklistické.

Už dnes ponúka pre cyklistov vyše 1000 vyhradených cyklocestičiek ( Sčítanie od septembra 2019 do januára ukázalo vyše 700 tisíc cyklistov) alebo cyklopruhov, pričom veľký nárast cyklistov spôsobil aj systém bikesharingu.

Mesto sa má vybudovať na tzv. koncepte dochádzky do 15 minút.

Medzi ďalšie opatrenia, ktoré mesto plánuje, patrí napr.:

  • V každej štvrti sa vytvorí najmenej jedna cyklotrasa: ulica, v ktorej majú chodci a bicykle prednosť pred motorovými vozidlami
  • V zóne 30 sa zovšeobecní obojsmerná prejazd pre cyklistov
  • Všetky mosty budú vybavené bezpečnými cyklotrasami
  • Sieť infraštruktúry vyhradená pre chodcov a bicykle bude spájať Paríž so susednými obcami
  • Olympijské cyklotrasy prepoja olympijské športoviská a územia
  • Realizácia Vélopolitain a RER V – novej siete hlavných cyklistických trás – okrem už existujúcich 1000 km
  • Uplatňovať a presadzovať ulicu, ktorá uprednostňuje najzraniteľnejších, chodcov a cyklistov
  • Regulovať prístup ťažkých nákladných vozidiel, ktoré nie sú vybavené zariadením proti slepému uhlu
  • Realizácia kampaní zameraných na prevenciu a kontroly dodržiavania pravidiel cestnej premávky
  • Podporovať jazdy na bicykli zo školy
  • Inštalovať bezpečné rezidentské cykloparkoviská tzv. Véloboîtes s opravárenským náradím s voľným prístupom pre všetkých
  • Vybudovať bezpečné cykloparkoviská v 15 parížskych staniciach (7 veľkých staníc, 8 uzlov kombinovanej dopravy vrátane staníc RER, ako sú Nation a Porte Dauphine), aby sa podporila intermodalita vlak / RER / metro a bicykel.
  • Vytvorenie tzv. cyklistický pasu na zaparkovanie do viacerých parkovísk vrátane prístupu do 100 podzemných parkovísk v mestskej koncesii a na parkoviská sociálnych vlastníkov mesta.
  • Podporovať vytváranie bezpečných prístreškov pre bicykle všade, kde je to možné, v bytových domoch, budovách sociálneho bývania a v budovách spoločností
  • Investície do bicyklov sa údajne zvýši na 26 EUR na obyvateľa ročne – celkovo 350 miliónov EUR za šesť rokov.

Plány primátorky Anny Hidalgo zahŕňajú aj odstránenie 72 percent parkovacích miest na ulici, aby sa tak vytvoril väčší priestor pre cyklistov. Podľa štúdie spoločnosti Atelier Parisien d´Urbanisme (Apur) z roku 2019 je v súčasnosti 83 500 parkovacích miest na ulici, čo znamená, že spoločnosť Hidalgo ich chce odstrániť približne 60 000. No toto bude kruté…

Preložené podľa zdroja: https://www.intelligenttransport.com/

No čo, zoberieme si nejakú inšpiráciu aj do slovenských miest?

Začnite diskusiu o tomto článku na forum.cykloplatforma.sk