Minulý týždeň zverejnil výbor COLIPED(Comité de Liaison des Fabricants de Pičces et Equipements de Deux-roues des pays de la C.E.) správu o stave európskeho trhu s bicyklami. Súčasťou tejto správy sú aj štatistiky predaja bicyklov v členských štátoch EU. Istý náznak vývoja predaja bicyklov a automobilov pritom priniesli správy už v lete, keď bol medializovaný nárast predaja bicyklov v Taliansku až do takej miery, že prvý krát od 2. sv. vojny prekonal predaj automobilov.
Porovnaním predaja bicyklov podľa štatistiky COLIPED a predaja osobných automobilov podľa Asociácie európskych výrobcov automobilov však zistíme, že predaj bicyklov je v porovnaní s automobilmi vyšší takmer vo všetkých členských štátoch EU. Výnimkami by mali byť iba Belgicko a Luxembursko. Otázna však môže byť presnosť dát COLIPED-u, keďže medzi jeho členmi nie sú zastúpení členovia z Litvy, Rumunska a Grécka, kde je prevaha predaných bicyklov najvýraznejšia (SR a ČR tu tiež nemá svojho zástupcu). Maďarsko, kde predaj bicyklov viac ako štvornásobne prevyšuje predaj osobných automobilov, však zastúpenie vo výbore má.
Porovnanie predaja bicyklov a osobných automobilov je v nasledujúcom grafe:
Správu COLIPED-u je možné stiahnuť tu. Okrem štatistík predaných bicyklov, sa v nej nachádza aj štatistika vyrobených bicyklov a komponentov, alebo počet ľudí zamestnaných v odvetví.
Štatistiky ACEA je možné stiahnuť tu.