Kým u nás sa snažíme, aby sa aspoň vybudovali aké také cyklopruhy alebo cyklocestičky, pričom častokrát je ich šírka úplne na hrane, vo Fínskej metropole sa rozhodli šírku cyklocestičiek rozširovať.
Na vybraných koridoroch a uliciach bude mať šírka jednosmernej cyklocestičky úctyhodných 2,5 metra. Niečo podobné majú napríklad aj v dánskej Kodani, kde šírka je 2,2 metra. To jednak zabezpečí pohodlnú a bezpečnú jazdu, ako aj možnosť predbiehania rýchlejšími cyklistami.
V niektorých štvrtiach chcú dokonca zaviesť cykloulice, kde by bol cyklista kráľom.
Taktiež rozmýšľajú nad zmenou systému verejných bicyklov, ktorý by bol podobne ako v Kodani zálohový a do budúcnosti ho chcú spraviť na tarifnom systéme, pričom do hry pozvali viacerých hráčov ako Nextbike, JCdecaux a pod. Zaujímavosťou je, že nový systém bude dodávať konzorcium 4 firiem: Moventia, Smoove, Clear Channel Suomi Oy ja Helkama Velox Oy. Na 10 rokov sa odhaduje, že prevádzka systému bude stáť cca. 13 mil. Euro. V roku 2017 by chceli mať 1500 bicyklov a 150 stanovísk odkiaľ sa bicykle budú môcť požičiavať. Výber toho správneho systému nechali na občianskom združení, ktoré otestovalo jednotlivé bicykle a odporučilo ten najvhodnejší.
ZDROJ: HS.FI
You may also like
-
Toronto chce riešiť kongescie, paradoxne vrátením viac pruhov pre autá a redukovaním cyklopruhov.
-
Na 52 projektov cyklotrás pôjde z Plánu obnovy a odolnosti SR 58 miliónov eur
-
Príjemné prežitie vianočných sviatkov a všetko dobré v novom roku 2025
-
XII. ročník konferencie Cyklistická doprava
-
Seminár CEAML: Opatrenia pre rozvoj aktívnej mobility a vyhodnocovanie ich dopadov