Amsterdam vytvoril cestovnú mapu na podporu cyklistiky

Cestná mapa Podpora cyklistiky: čo sa môžeme jeden od druhého naučiť?

Amsterdam nadobudol v posledných rokoch značné skúsenosti s projektmi propagácie cyklistiky. Mesto sa teraz delí o tieto skúsenosti prostredníctvom Cestovnej mapy pre projekt propagácie cyklistiky. Hlavné posolstvo: urobte základné meranie, ale aj „druhé meranie“, vyhodnoťte a podeľte sa o skúsenosti a závery s inými mestami.

Amsterdam robí veľa pre to, aby dostal ľudí na bicykel. Od projektov na učenie občanov s migračným pozadím, ako jazdiť na bicykli, až po projekty, ktoré lákajú motoristov – napríklad tých, ktorí dochádzajú za prácou – k častejšiemu používaniu bicykla. O úspechu týchto projektov sa však zatiaľ nevie. Boli monitorované, ale vykonal sa len obmedzený výskum. Napríklad je známe, koľko ľudí sa naučilo jazdiť na bicykli v rámci cyklistického propagačného projektu pre migrantov (prvé meranie), ale nie je známe, koľko ľudí ešte jazdí na bicykli o pol roka neskôr (druhé meranie). Monitorovanie a výskum sú teda dôležité, ak chcete vedieť, či a do akej miery je váš projekt úspešný.

Monitorovanie a zdieľanie

Systematickejší prístup k projektom propagácie cyklistiky môže zabezpečiť zvýšenie efektivity. To je dôvod, prečo Amsterdam vytvoril Cestnú mapu cyklistickej propagácie na riešenie každého problému správania. Veľmi užitočný kontrolný zoznam pre každého, kto začína s projektom na podporu cyklistiky. A dôležitý začiatok pre získanie prehľadu v priebehu niekoľkých rokov o dobre sledovaných projektoch, o ktorých sa dá zistiť, či sú úspešné. Skúsenosti a závery je možné zdieľať, aby z nich mohli profitovať aj iné mestá a organizácie.

6 krokov

Cestovná mapa má 6 krokov, od výberu a špecifikácie cieľového správania až po vyhodnotenie a reportovanie. Po určení želaného správania skúmate determinanty správania, ktoré sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu, aby ste vedeli, ako môžete ovplyvniť používanie bicykla. Krok 3 je výber vhodnej techniky zmeny správania, po ktorej začnete navrhovať (krok 4) a vykonávať (krok 5) zásah-intervenciu. Pred intervenciou je dôležité určiť, ako budete merať účinok a výstup a kto to bude robiť. V opačnom prípade nie je možné správne vykonať dôležitý šiesty krok, hodnotenie a podávanie správ. A tento krok je nevyhnutný.

zdroj:

https://bikecity.amsterdam.nl/en/trending/stappenplan-fietsstimulering-en/?fbclid=IwAR2U8e8WhXG5Rc2bzuUZxtMoZ7kIIR4lzSTtsTw6ZCLlTANNpDxuWGroEno

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zadajte číslo podľa rovnice(chránime sa pred spam robotmi) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.