Úprava prechodu v zmysle Bratislavy

O košickej ulici sa už popísalo a porozprávalo dosť.
Prednedávnom však upravili priechod pre cyklistov nasledovne:

Predtým:

P1170512

A teraz
IMG_20131030_130931

predtým
P1170517

a teraz
IMG_20131030_131010

predtým
P1170528

a teraz
IMG_20131030_130701

Bratislava ma jednú zaujímavú moc. Nakreslia čiaru na súčasnej vozovke, alebo na chodníku a už si myslia že ide o bezpečný a hlavne dobre technicky zvládnutý cyklistický priestor. Ešte sa žiaľ musia veľa učiť. Alebo sa môžu začať konečne učiť od iných miest.

Košická 2013

Košická 2012

Košická 2011


4 thoughts on “Úprava prechodu v zmysle Bratislavy

  • 1. decembra 2013 at 14:03
    Permalink

    hlavne sa treba ucit od cloveka, co nepovazuje pruhy napravo od zaparkovanych aut za bezpecnejsie ako tie nalavo. cize kompletne neguje kodansku skusenost.

    Reply
    • 1. decembra 2013 at 14:17
      Permalink

      Pán kiko@kiko.sk. Určite ste sa zúčastnili na rozporovom konaní na SSC, takže viete odpoveď na tento argument ktorý ste položili. Som rád že vaša odpoveď smerovala na článok.

      Reply
  • 1. decembra 2013 at 19:36
    Permalink

    Mňa vôbec daná situácia neprekvapuje. To je Slovensko! Treba toho čo to spôsobil vziať, posadiť na bicykel a nech si to sám vyskúša.

    Reply
  • 3. decembra 2013 at 17:29
    Permalink

    Rado, ku komentáru k poslednému odstavcu, dosť pochybujem, že o realizácii Košickej si „myslia že ide o bezpečný a hlavne dobre technicky zvládnutý cyklistický priestor.“ Prvá vec je, kto si to myslí?
    Cyklisti/Cyklokoalícia? Dosť pochybujem, viac krát sme na nedostatky upozorňovali, musím pripomenúť, že o projektoch nerozhodujeme a naše pripomienky môžu alebo nemusia byť vzaté do úvahy.
    Projektant? Ktorý nejazdí na bicykli? Tomu je to podľa mňa buď jedno, alebo si myslí, že takto realizovaný cyklopruh je bezpečný. Z jeho hľadiska sa mu môže zdať vhodné čo najviac zväčšiť medzeru medzi cyklopruhom a jazdným pruhom, hoci to povedie k zhoršeniu bezpečnosti: autá pôjdu rýchlejšie (lebo širší pruh) a cyklisti budú natlačení na parkujúce autá a vystavení riziku náhleho otvorenia dverí.

    S kritikou „Ešte sa žiaľ musia veľa učiť.“ súhlasím, smeruje však najmä na projektanta a čiastočne aj na policajtov. Teda na osoby, ktoré projekt bud vypracovávali alebo mali za úlohu posúdiť jeho súlad s legislatívou.

    „Alebo sa môžu začať konečne učiť od iných miest.“ – Projekt je z roku 2011, v ktorom meste na Slovensku bol vtedy cyklopruh vľavo od parkujúcich áut, aby sa projektant mohol inšpirovať? 🙂

    Povrch nekomentujem, namiesto zbytočných cyklocestičiek na Dulovom námestí (kde by stačil piktokoridor pri danej frekvencii dopravy) bolo vhodnejšie realizovať opravy povrchu pri autobusovej zastávke či stavebne upraviť vjazd do cyklopruhu.

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zadajte číslo podľa rovnice(chránime sa pred spam robotmi) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.