Aj keď z názvu by ste skoro očakávali,že ide o nejakú súťaž v cyklistike, netrafili by ste.
Ide o novú stratégiu v oblasti cyklistickej dopravy, pričom názov je len skôr inšpiratívny. Ide o agendu Holandska pre roky 2015 -2020, pričom za cieľ si stanovili nasledovné. Spoluprácu verejných inštitúcií, spolu so súkromnými partnermi za účelom lepšieho využitia cyklodopravy. Uvedomili si totiž, že bicykel je pre krajinu značka, ktorá prispela k porážke individuálneho motorizmu v Holandských mestách. Z tohto dôvodu chcú mobilizovať tímy v niekoľkých rôznych oblastiach, zahŕňajúce nielen orgány verejnej správy, ale aj súkromné spoločnosti, sociálne a kultúrne organizácie, ako aj technické inštitúcie.
Samotné ambície formulovali do nasledovných oblastí:
Intenzívny občania: podpora účasti, zdravia a mobility pre všetkých.
Intenzívne mestá: napríklad vyriešiť, čo je viac atraktívne pre bývanie a prácu. Ponúknuť lepšiu kvalitu verejného priestoru, lepšiu dostupnosť a menej nedostatkov;
Intenzívne mestské oblasti: vytvorenie udržateľného spojenia medzi životom, prácou a rekreáciou;
Energické vidiecke oblasti: pôsobiť proti poklesu a starnutiu týchto oblastí, zachovanie ich dostupnosti, posilnenie ekonomiky vidieka napriek zníženiu verejnej dopravy;
Intenzívne Holandsko: vylepšenia národnej dostupnosti, zvýšenie cestovného ruchu, prilákať viac zahraničných turistov a zlepšenie národného obrazu, podporiť ešte viac export cyklistické produktov a služieb.
Takže vidíme, ambície sú veľké. Určite sa radi poučíme aj my.
zdroj:fietsberaad.nl