Ako rieši Rotterdam zvýšený dopyt po parkovaní bicyklov

V roku 2021 pribudlo v centre Rotterdamu 1 500 až 2 000 miest na parkovanie vášho bicykla navyše. Okrem toho na niekoľkých uliciach v centre pribudlo viac ako 200 dočasných miest. V prázdnom obchode sa v júni otvorí dočasné parkovisko s miestom pre 450 bicyklov. Všetky plány sú v stratégii parkovania bicyklov, ktorú prijala Komisia mesta.

Kvôli čomu mesto buduje nové parkovacie miesta pre bicykle?

S rastúcim počtom cyklistov v nasledujúcich rokoch bude v roku 2030 potrebných viac ako 60 000 parkovacích miest pre bicykle a v roku 2040 dokonca takmer 75 000. Preto sa Rotterdam chystá rozšíriť počet parkovacích miest pre bicykle, aby uspokojil tento nárast dopyt. Poslankyňa Judith Bokhove hovorí: „Aby ste prilákali ľudí, aby sadli na bicykel, potrebujete viac než len dobré cyklotrasy. Je dôležité, aby ste mohli bezpečne zaparkovať svoj bicykel v blízkosti miesta, kde chcete byť. Aby bola cyklistika do centra mesta ešte atraktívnejšia, na mnohých rôznych miestach sú potrebné ďalšie parkovacie miesta. “

Vnútorné parkovacie zariadenia pre bicykle sa skúmajú a podľa možnosti realizujú na viacerých miestach. Ide o 8 000 až 10 000 parkovacích miest pre bicykle. Ďalšie miesta na zaparkovanie bicyklov vo vnútri budú na hlavnej ulici Coolsingel a pod Schouwburgplein na parkovisku. Hotové budú pravdepodobne od roku 2024. Okrem toho developeri pri (nových) výstavbách zrealizujú do roku 2025 celkovo viac ako 10 000 parkovacích miest pre bicykle pre obyvateľov a zamestnancov. použiť: sponky na bicykle, stojany na bicykle, bubny na bicykle a dočasné plošiny na bicykle na parkoviskách, ktoré sa v prípade úspechu stanú trvalými parkovacími miestami pre bicykle. Okrem toho sa zriaďujú pilotné parkovacie miesta pre bicykle a dočasné zariadenia na parkovanie bicyklov.

Efektívnejšie využitie parkovacích miest pre bicykle

Rotterdam skúma spôsoby, ako lepšie využiť zariadenia na parkovanie bicyklov. Pozornosť sa venuje aj lepšiemu označeniu parkovísk bicyklov, registrácii obsadenosti parkovísk a informovaniu cyklistov o tomto, ďalším formám parkovacej politiky (napríklad bezplatné parkovanie bicyklov na prvých 24 hodín), rozpoznateľnému dizajnu a rozmiestneniu parkovacích zariadení a presadzovanie na nesprávne a príliš dlho zaparkovaných bicykloch a mopedoch.

Viac informácií o stratégii parkovania bicyklov v Rotterdame (iba v holandčine):

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/fietsparkeren/1719_2107-fietsparkeerstrategie-DEF.pdf

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Zadajte číslo podľa rovnice(chránime sa pred spam robotmi) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.