Cyklistická cestička Šrobárová – Rybníková v Trnave

Trnava si za posledné roky prešla veľkou zmenou. Mesto začalo realizovať rôzne cyklistické opatrenia, ktoré ju vyniesli na prvé miesta v riešení cyklistickej dopravy na Slovensku. Jednou z nich je aj cyklistická cestička idúca po uliciach Šrobárová a Rybníková.

Cyklistická cestička začína na križovatke T. Vansovej, kde sa križuje niekoľko cyklistických trás. Niektoré vybudované skôr, niektoré neskôr, tomu zodpovedá aj technické riešenie jednotlivých cestičiek.

V križovatke sa nachádzajú „semafóry“ spolu pre chodcov a cyklistov.  Hoci je to proti norme, je to veľké plus. Trasám by sa patrilo obnoviť asfalt a značenie (napr. priechody pre chodcov sa zelenou neznačia, chýba oddelenie chodcov a cyklistov..). Do križovatky by sa hodilo umiestniť cyklistické smerové značenie, nakoľko cyklista, ktorý nie je z mesta (ako ja), nevie, na ktorý smer sa má vydať.

Dá sa povedať, že cyklistická cestička začína v strede Šrobárovej ulice, nakoľko nie je uskutočnené bezpečné prepojenie resp. napojenie na cestičku.

 

Cyklistická cestička má výborné šírkové parametre v celej svojej dĺžke (po dlhej dobe sme našli cestičku, ktorá je použiteľná pre cyklistov a nie je to len nejaký typ ABY BOLO).

Cestička má výborne riešené podfarbenie nebezpečných miest, aj keď na niektorých miestach sa dá plná stredová čiara nahradiť prerušovanou (asi projektant mal k tomu dôvod).

Zaujímavé je riešenie popri autobusovej zástavke. Cyklistická cestička je podfarbená a sú doplnené priečne pásy pre spomalenie. Ide o výborné riešenie, akurát namiesto dlažby pre nevidiacich, ktorá slúži ako spomaľovač, mal byť použitý iný druh dlažby (napr. mačacie hlavy), pretože toto si môžu popliesť nevidiaci s navádzaním na zástavku a môže dôjsť k stretu s cyklistami.

Prepojenie ulíc Šrobárová – Rybníková je riešené netradične až zle. Nie je možné označiť priechod spoločnou značkou pre chodcov a cyklistov a priechod riešiť oddelene. Značka nemá žiaden zmysel a je nutné ju demontovať.

Cyklistická cestička na Rybníkovej ulici je riešená samostatne mimo chodníka, čo má veľkú výhodu v bezpečnosti. Na cestičke sa nachádza križovanie s cestou či s priechodmi, ktoré sú vyznačené. (v aktualizácií TP sa bude musieť venovať aj tejto problematike, aby nedochádzalo k nadmernému označovaniu priechodov na krátkom úseku zbytočnými značkami). Daný úsek je riešený perfektne.

Na úseku sa myslelo aj na zasahovanie aut do cyklistickej cestičky.

 

Na záver je možné povedať, že aj táto cyklistické cestička má niekoľko chýb, ktoré sa  však dajú jednoducho odstrániť. Vo mne nechala cestička výborný dojem a je výborným príkladom, že je možné riešiť cestičky v riadnych parametroch a nevyznačovať len cestičky na chodníkoch pre chodcov a tváriť sa, že robím niečo pre cyklistov. Vidno, že Trnava robí významné kroky pre riešenie cyklistickej dopravy.

PS: Žiaľ ani tu realizátor dopravného značenia nepozná základnú normu a šípka nezodpovedá rozmerom v TP. No možno sa to raz naučia.

Aj v Trnave sa nájde prekážková dráha pre cyklistov.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zadajte číslo podľa rovnice(chránime sa pred spam robotmi) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.