Mesto Štokholm takisto čelilo rôznym problémom pri zlepšovaní podmienok pre cyklistov. V roku 2015 napríklad testovalo ochranné cyklopruhy na ceste , ktorá je dôležitým prepojením cyklistov, ktorí dochádzali do hlavného mesta z okolia.
Na predtým klasickej ceste odstránili jeden pruh pre autá a nechali ho cyklistom. Efekt sa dostavil okamžite, keď sa intenzita cyklistov zvýšila o 85%.
V súčasnosti je na ceste riešenie prostredníctvom ochranných pruhov a jedného pruhu pre obojsmernú motorovú dopravu. Ak sa náhodou stretnú autá proti sebe, môžu zachádzať do ochranných cyklopruhov po stranách. Opatrenie si vyžiadalo na jednom úseku odstránenie 40 parkovacích miest a posunutie zastávky MHD.
Princíp môžete vidieť na nasledovnom obrázku.

Realitu znázorňujú obrázky dole.

Môžete si pozrieť aj realizáciu na Google street view, pričom ako zaujímavosť vidieť, že spôsob organizácie dopravy je uvedený aj na dopravnej značke, ktoré vysvetľuje princíp ako sa správať na danej ulici s vozidlami.



You may also like
-
Neziskové organizácie môžu podporiť otvorený list adresovaný účastníkom klimatickej konferencie COP28 na podporu chôdze a cyklistiky
-
Návrh novely zákona o pozemných komunikáciách je ako zlý vtip
-
Nová svetielkujúca cyklotrasa medzi obcou Jaslovské Bohunice a atómovou elektrárňou
-
Elektrobicykel, ktorý nepotrebuje batériu
-
V Štokholme otvorili prvú cykloulicu
Začnite diskusiu o tomto článku na forum.cykloplatforma.sk