Taký je plán, ktorý oznámilo mesto už minulý rok. Mesto má v súčasnosti 850 kilometrov ulíc určených na premávku motorových vozidiel a podľa plánu sa má v nasledujúcich piatich rokoch rozšíriť sieť cyklistických chodníkov zo 140 na 300 kilometrov.
Plán tiež počíta s pridaním 33 kilometrov vyhradených cyklistických cestičiek v centre mesta na častiach ulíc, ktoré boli iba čisto motoristické. Navyše sa eliminujú aj parkovacie miesta (2500) pre automobily.
Podľa analýzy, ktorú mesto vykonalo, sa zistilo, že pri dochádzaní do zamestnania už 11 percent obyvateľov Tel Avivu používa bicykel na rozdiel od iba 2 percent obyvateľov metropolitnej oblasti ako celku); 16 percent dochádza pešo; 17 percent dochádza verejnou dopravou; a 56 percent cestuje autom. Cieľom rozšírenej siete bicyklov je zvýšiť dochádzanie na bicykli na 25 percent, znížiť dochádzanie autom do 25 percent a zvýšiť využitie verejnej dopravy na 30 percent. Mesto tiež dúfa, že sa zníži počet nehôd na bicykloch s účasťou chodcov o 40 percent.
Celý plán by mal stáť odhadom 21 mil. Euro ročne.
zdroj:https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-tel-aviv-plans-to-double-the-city-s-network-of-bike-paths-by-2025-1.8877233
You may also like
-
Do 7.júna môžete zaregistrovať svoj tím Do práce na bicykli
-
Počet usmrtených cyklistov za rok 2022 bol 22
-
V Švajčiarsku majú osobitný zákon na podporu cyklotrás
-
Podporte hromadnú pripomienku, ktorá sa týka aj rozvoja cyklodopravy do polnoci piatka 24.3.2023
-
Holandská vláda chce zlepšiť bezpečnosť cestnej premávky investíciou 500 mil. Euro aj do cykloinfraštruktúry
Začnite diskusiu o tomto článku na forum.cykloplatforma.sk