Ako sa dá z cyklistickej veľmoci pretransformovať do veľmoci motoristickej, môže ukázať Čína alebo iné ázijské krajiny, kde sa za posledné roky zmenila deľba prepravnej práce dramaticky.
Kým napríklad v 1986 bolo v hlavnom meste Pekingu až 63 % ciest vykonaných cyklistami, v roku 2012 to bolo už iba 14%.Tento dramatický pokles sa snaží zastaviť China Academy of Transportation Sciences (Čínska akadémia dopravných vied) v spolupráci s holandskými organizáciami,ktoré pre Peking pripravili stratégiu, ako tento prepad zastaviť a pre rok 2020 dodsiahnúť cieľ 20% v prospech cyklistov.
Uvidíme, či sa im to podarí.
zdroj:fietsberaad.nl
You may also like
-
Kodaň chce odmeňovať turistov, ktorí sa správajú udržateľne.
-
Nemecko upravuje zákon o cestnej premávke, aby bol viac priateľský k cyklistom
-
Vážska cyklotrasa prepojí Trenčiansky a Žilinský kraj
-
Zaregistrujte sa do súťaže Do práce na bicykli 2024
-
Európske inštitúcie podpísali Európsku deklaráciu o cyklistickej doprave