Ako sa dá z cyklistickej veľmoci pretransformovať do veľmoci motoristickej, môže ukázať Čína alebo iné ázijské krajiny, kde sa za posledné roky zmenila deľba prepravnej práce dramaticky.
Kým napríklad v 1986 bolo v hlavnom meste Pekingu až 63 % ciest vykonaných cyklistami, v roku 2012 to bolo už iba 14%.Tento dramatický pokles sa snaží zastaviť China Academy of Transportation Sciences (Čínska akadémia dopravných vied) v spolupráci s holandskými organizáciami,ktoré pre Peking pripravili stratégiu, ako tento prepad zastaviť a pre rok 2020 dodsiahnúť cieľ 20% v prospech cyklistov.
Uvidíme, či sa im to podarí.
zdroj:fietsberaad.nl
You may also like
-
Do 7.júna môžete zaregistrovať svoj tím Do práce na bicykli
-
Počet usmrtených cyklistov za rok 2022 bol 22
-
V Švajčiarsku majú osobitný zákon na podporu cyklotrás
-
Podporte hromadnú pripomienku, ktorá sa týka aj rozvoja cyklodopravy do polnoci piatka 24.3.2023
-
Holandská vláda chce zlepšiť bezpečnosť cestnej premávky investíciou 500 mil. Euro aj do cykloinfraštruktúry