Ako sa dá z cyklistickej veľmoci pretransformovať do veľmoci motoristickej, môže ukázať Čína alebo iné ázijské krajiny, kde sa za posledné roky zmenila deľba prepravnej práce dramaticky.
Kým napríklad v 1986 bolo v hlavnom meste Pekingu až 63 % ciest vykonaných cyklistami, v roku 2012 to bolo už iba 14%.Tento dramatický pokles sa snaží zastaviť China Academy of Transportation Sciences (Čínska akadémia dopravných vied) v spolupráci s holandskými organizáciami,ktoré pre Peking pripravili stratégiu, ako tento prepad zastaviť a pre rok 2020 dodsiahnúť cieľ 20% v prospech cyklistov.
Uvidíme, či sa im to podarí.
zdroj:fietsberaad.nl
You may also like
-
Darmstadt testuje superbloky – štvrte s nízkou automobilovou premávkou
-
Ktorý spôsob vozenia detí na bicykli je najbezpečnejší? – výsledky testov ADAC.
-
Cyklisti a chodci budú po novom preferovaní na svetelnej križovatke v Hamburgu
-
Aktualizácia cyklistických bodov v okolí Utrechtu
-
Zlepšovanie infraštruktúry pre cyklistov a chodcov v Texase