V Holandskom meste Gerderland pilotne testovali, ako sa uchytia nové dopravné značenia a pravidlá, pre tzv. rýchle elektrobicykle (speed pedelec).
Tie umožňujú jazdiť až 45 km/hodinu a považujú sa už za elektromopedy. V Holandsku sa totižto za posledné roky predáva už viac elektrobicyklov ako klasických bicyklov. Z tohto dôvodu testovali,ako sa budú správať práve rýchli cyklisti. Vymedzili na to 16 úsekov v samotnom meste.
Podľa zákona o cestnej premávke totiž na cestičke pre cyklistov môžu ísť maximálne rýchlosťou 30 km/hodinu.Ak chcú ísť maximálnou rýchlosťou musia ísť na cestu s autami. Tam,kde kde im to dopravná značka umožňovala,viď obrázok,mohli používať aj cyklocestičku pri obmedzenej rýchlosti.
Preto urobili test, kde cyklistom dali kameru,aby videli,či si vyberú klasickú cestu alebo cyklocestičku.Väčšina si vybrala segregovanú cyklocestičku.
Zaujímavé boli aj priemerné rýchlosti, ktoré sa pohybovali v rozmedzí 27 až 40 km/hodinu. Taktiež zisťovali,ako cyklisti budú chápať nové dopravné značenie. 36% respondetov však povedalo, že to nepochopili.
No myslím, že u nás si ešte počkáme, kým budeme riešiť takéto problémy.
zdroj:https://www.fietsberaad.nl/Kennisbank/Speed-pedelecrijder-blijft-liever-op-het-fietspad
You may also like
-
V Švajčiarsku majú osobitný zákon na podporu cyklotrás
-
Podporte hromadnú pripomienku, ktorá sa týka aj rozvoja cyklodopravy do polnoci piatka 24.3.2023
-
Holandská vláda chce zlepšiť bezpečnosť cestnej premávky investíciou 500 mil. Euro aj do cykloinfraštruktúry
-
TSK zahájil výstavbu VCM z Považskej Bystrice po hranicu so ŽSK
-
ClimateOS zaujímavý softvér na monitorovanie opatrení na zmenu klímy