Pokiaľ zelená vlna pre cyklistov sa na Slovensku rovná skoro sci-fi, v Kodani práve riešia novú generáciu zelenej vlny. O čo ide, pri klasickej zelenej vlne sa na križovatkách,ktorými vozidlá alebo bicykle prechádzajú nastaví signálny plán takým spôsobom, aby prešli danými križovatkami bez zastavenia. prispieva to jednak plynulosti premávky ako aj redukcii emisií a pod. V Kodani bola prvá generácia zelenej vlny pre cyklistov uvedená do prevádzky v roku 2007, funguje na takom princípe, že pri rýchlosti 20 km/h môžu cyklisti prejsť viacerými križovatkami. Nová úprava zelenej vlny má niečo navyše. Križovatky dokážu detekovať cyklistov, takže ak je min. 5 cyklistov pred križovatkou, dostanú zelenú na križovatkách, ktorými prechádzajú. V meste Frederiksberg, ktoré je hneď vedľa Kodane, majú napríklad na križovatkách umiestnené odpočítadlá, takže cyklisti vedia, či zelenú na križovatke stihnú alebo nie.
You may also like
-
Neziskové organizácie môžu podporiť otvorený list adresovaný účastníkom klimatickej konferencie COP28 na podporu chôdze a cyklistiky
-
Návrh novely zákona o pozemných komunikáciách je ako zlý vtip
-
Nová svetielkujúca cyklotrasa medzi obcou Jaslovské Bohunice a atómovou elektrárňou
-
Elektrobicykel, ktorý nepotrebuje batériu
-
V Štokholme otvorili prvú cykloulicu