V Kodani vytvorili jednoduchú pomôcku pre každého dopravného inžiniera alebo projektanta, ktorý projektuje cyklistické komunikácie. Je spravená vo forme kotúča zobrazujúceho rýchlosť a následne sú na ňom uvedené spôsoby, kedy by mal byť cyklista segregovaný.
- 10- 30 km/h – nie je nutná žiadna separácia, teda značenie cyklopruhov
- 40 km/h -cyklopruhy na ceste
- 50-60 km/h obrúbnikom oddelené cyklistické komunikácie
- 70-130 km/h – plne oddelené cyklistické komunikácie dostatočným medzipriestorom
parkovanie:
- v jedmosmerkách, parkovanie pre bicykle umiestnené na pravo od automobilov
- v obojsmerkách – v pridruženom dopravno priestore
zdroj: copenhagenize.com
Takže projektanti a inžinieri, vytlačiť a mať stále na očiach.
You may also like
-
Darmstadt testuje superbloky – štvrte s nízkou automobilovou premávkou
-
Ktorý spôsob vozenia detí na bicykli je najbezpečnejší? – výsledky testov ADAC.
-
Cyklisti a chodci budú po novom preferovaní na svetelnej križovatke v Hamburgu
-
Aktualizácia cyklistických bodov v okolí Utrechtu
-
Zlepšovanie infraštruktúry pre cyklistov a chodcov v Texase