V Kodani vytvorili jednoduchú pomôcku pre každého dopravného inžiniera alebo projektanta, ktorý projektuje cyklistické komunikácie. Je spravená vo forme kotúča zobrazujúceho rýchlosť a následne sú na ňom uvedené spôsoby, kedy by mal byť cyklista segregovaný.
- 10- 30 km/h – nie je nutná žiadna separácia, teda značenie cyklopruhov
- 40 km/h -cyklopruhy na ceste
- 50-60 km/h obrúbnikom oddelené cyklistické komunikácie
- 70-130 km/h – plne oddelené cyklistické komunikácie dostatočným medzipriestorom
parkovanie:
- v jedmosmerkách, parkovanie pre bicykle umiestnené na pravo od automobilov
- v obojsmerkách – v pridruženom dopravno priestore
zdroj: copenhagenize.com
Takže projektanti a inžinieri, vytlačiť a mať stále na očiach.
You may also like
-
Do 7.júna môžete zaregistrovať svoj tím Do práce na bicykli
-
Počet usmrtených cyklistov za rok 2022 bol 22
-
V Švajčiarsku majú osobitný zákon na podporu cyklotrás
-
Podporte hromadnú pripomienku, ktorá sa týka aj rozvoja cyklodopravy do polnoci piatka 24.3.2023
-
Holandská vláda chce zlepšiť bezpečnosť cestnej premávky investíciou 500 mil. Euro aj do cykloinfraštruktúry