To tvrdí štúdia, ktorá vyhodnocovala dopad dopravného plánovania a zmien v organizácii dopravy v dánskom meste Gladsaxe (67 tisíc obyvateľov) od roku 1986.
Samotné mesto od roku 1986 začalo reorganizovať dopravu a to tým spôsobom, že postupne zavádzalo na svojich uliciach zníženie rýchlosti na 40 a 30km/h. Postupne pridávali na skoro všetky ulice (94 % zo všetkých ciest) aj cykloinfraštruktúru. To viedlo jednak k nárastu cyklistov o 15 % v porovnaní s rokom 2000, ale čo je podstatné k zníženiu dopravných nehôd a k tomu, že sú obyvatelia zdravší. Z hľadiska týchto zdravotných benefitov mesto ušetrilo medzi rokmi 1986 – 2014 spomínaných 67 mil. Euro (cca.500 mil. dánskych korún). Na samotnú reorganizáciu dopravy minuli 24 mil. Euro (180 mil. DKK).
Len pre porovnanie polícia v roku 1986 oficiálne zaregistrovala 124 nehôd so zranením a v roku 2014 iba 8, čo predstavuje celkom zaujímavý pokles. Z hľadiska štatistiky a porovnania údajov z nemocníc, polícia zaevidovala iba 32 % zo všetkých nehôd v roku 1986, v roku 2014 to bolo iba 8%.

Samotné údaje vyhodnocovala univerzita v Aalborgu, ktorá mala prístup k dátam o zranených z dopravy z celého Dánska. Pre mesto Gladsaxe hovorí pokles o 43 %.
Samotný 15 % nárast medzi rokmi 2000 a 2014 ekonomicky mesto vyhdonotilo ako benefit v hodnote 4,7 mil. Euro (35 mil. DKK).
Samotný report zo štúdie si môžete prečítať tu: www.cycling-embassy.dk
You may also like
-
Nová okružná križovatka aj s prvkami pre cyklistov v Trnave
-
6 krajín podpísalo Európsku cyklistickú deklaráciu
-
Bezpečnosť pre cyklistov sa musí neustále zlepšovať, ak chceme prilákať ľudí na bicykel- ukázal report pri príležitosti Svetového dňa bicyklov.
-
Najväčšia investičná akcia v Belgicku – cyklomost F3
-
Dubnica nad Váhom má bikesharing