Vo Zvolene si robia z cyklistov srandu

Po zle realizovanom cyklistickom pruhu na Sokolskej, sa mesto nepoučilo a znova pokračovalo v „zaujímavom“ cyklistickom značení.
Tentokrát zrealizovalo cyklistický pruh (ak sa to tak dá nazvať) spájajúci námestie (kde je stále zákaz jazdy cyklistom). Cyklopruh začína zaujímavo.

Dlažobné námestie rozdelili na chodcov + chodcov + cyklistov. Áno vlastne vytvorili nezmyselné dva chodníky pre chodcov. Škoda farby, nakoľko stačilo len dať zvislú dopravnú značku.

V tretine to pre istotu ukončili. Cyklista tu musí zosadnúť.

Následne vás čaká megaveľký cyklopruh. Ak dobre zaostríte, má aj 25 cm.

pravdaže vyznačiť šipky treba aj po odvodnení a zhrňať tam všetku nečistotu.

Cez kanalizačné poklopy

Čo vlastne táto značka znamená? Ide o cyklistickú cestičku z obojstranným pohybom cyklistov? na ceste?

naraz vám skončí cyklopruh a začína cyklokoridor. Tento je však dobre značený .

Cyklokoridor naraz skončí. A čo ďalej?
No ak idete od stanice Zvolen – mesto do centra tak vás čaká niečo podobné:

Najprv musíte rozlúštiť čo je toto- jednosmerná cyklistická cestička?

Potom musíte mať dobré kolesá aby ste zvládli jazdu po extrémne veľkom cyklopruhu po kanalizačných poklopoch.

A nebáť sa jám.

Trénovať oblúky v 25 cm páse.

Je smutné, že v dobe rozvoja cyklistickej dopravy mesto navrhne spôsob vedenia cyklistov podobne, ako mu to bolo vyčítané. Keď som tam bol pozrieť išlo niekoľko cyklistov, samozrejme pomimo, resp. po chodníku a nechápavo krútili hlavou. Ide o daľšie riešenie, keď si asi niekto potreboval urobiť čiarku. Škoda že na úkor bezpečnosti. Otázka je kto to schválil.

CELA FOTOGALERIA


12 thoughts on “Vo Zvolene si robia z cyklistov srandu

  • 15. októbra 2014 at 8:26
    Permalink

    Ale mate vo Zvolene prvu cyklistickú dialnicu!)..myslím, že sa vola Štúrova, čo spaja námestie so sídliskom Západ. Široké diaľničné pruhy označujú cyklopruh,sú výborné pre šprintérov, co idú 80-100kmh. Aj smiešny plytký retarder vyhovuje umiestneniu na diaľnici. Priprejazde si hoani nevšimnete. A tie zúžené betónové chodníky bez stromov. Asi vytiahli diplomku z ’81. No možno im krivdím a neviem o ďalšom využití….záložnej pristavacej ploche pre Sliač.

    Reply
  • 15. októbra 2014 at 14:56
    Permalink

    isto je to 25 cm ?? štandardne by mal poklop kanalizácie mať rozmer myslím 50x50cm, čiže podľa neho má ten pruh šírku cca 1m.

    Samozrejme to nemení nič na tom, že toto značenie je plné nezmyslov a ako celok je absolútne kontraproduktívne. Podobné je v Žiline, cyklochodník nakreslený v strede chodníka pre chdcov, pričom z jednej strany sú lavičky a sediacim ľuďom trčia nohy rovno do chodníka… Ale hlavne že JE CYKLOCHODNÍK. Radšej chodiť je to bezpečnejčie pre všetkých.

    Reply
    • 15. októbra 2014 at 19:37
      Permalink

      Teoreticky asi ano, keď prirátam čiaru asi hej. Ale aj tak je to hrozné.

      Reply
  • 15. októbra 2014 at 20:25
    Permalink

    Ako sorry ale nech sa nehnevaju ale ako velmi bezpecne je urobit cyklopruh na P.O. Hviezdoslava pomedzi chodnik a zaparkovane auta a to este v smere ktory je pre auta zakazany (jednosmerka). Uzasne skvely napad … a k tej perle na A. Sladkovica sa ani nevyjadrujem, ako od konca cyklotrasy na konci namestia musim zosadnut a az pred postou mozem pokracovat? A este k tomu dat pruh pre cyklistov A CHODCOV ktory maju zvysok chodnika.

    Chapem ze farba na cesty je lacnejsia ako vzdelanie ale nemali by pani sudruhovia na mestskom urade zabudat ani na to 😀 Potom vznikaju taketo „skvele napady“

    Reply
  • 16. októbra 2014 at 0:16
    Permalink

    A taká otázka…. je podľa vás aj dobre riešený cyklistický pruh od štúrovej priamo ku knižnici a do mesta ako takého???? ale najviac ma pobavil posledný obrázok 🙂 a som zvedavý či aj nejaký cyklista chodí pri malej stanici smerom do mesta v tom pruhu čo tam je vyznačený…. ja radšej šlapem po chodníku, alebo popri 5.ZŠ

    Reply
    • 16. októbra 2014 at 7:20
      Permalink

      No nie je dobré riešený ale mi je trápne upozorňovať stále Zvolen na chyby

      Reply
    • 18. októbra 2014 at 9:42
      Permalink

      Podľa mňa je dobre riešený až kým sa nedostaneš k Franku. Tam to je na zabitie keď máš ísť v podstate do protismeru kde autá majú zákaz. Vždy radšej prejdem na chodník a idem po prechode. Život mi je milý!

      Reply
  • 16. októbra 2014 at 18:06
    Permalink

    Podľa mňa by sa po Hviezdoslavovej vôbec nemalo chodiť na bicykloch, pretože ako ste už spomínali, po týchto nových vyznačených trasách je to nebezpečné pre cyklistov a po chodníkoch je to nebezpečné pre chodcov. Konkrétne mám vlastnú skúsenosť, kedy som raz vyšla z jedného podchodu na Hviezdoslavovej a skoro ma doslova skolila jedna cyklistka, išlo o pár centimetrov, ktorá sa ponáhľala smerom od malej stanice do mesta na bicykli po chodníku. Neviete si predstaviť ako som sa zľakla a koľko hnevu, zlosti a zároveň bezmocnosti ma zachvátilo, pretože som mohla kľudne skončiť na úrazovke a to len kvôli tomu, že sa cyklisti veselo preháňajú po chodníkoch akoby nič!!! Preto PROSÍM zosadnite z bicyklov a kráčajte popri svojich tátošoch alebo si ohrozujte sami seba, bude to asi férovejšie.

    Reply
  • 16. októbra 2014 at 20:47
    Permalink

    skoda parkovacich miest na hviezdoslavovej . . .

    Reply
  • 18. októbra 2014 at 14:08
    Permalink

    Ten počin na Hviezdoslavovej to je Kuseinova a Družbackého horúcou ihlou šitá predvolebná aktivita.
    Hnus. … sa tam môžu spolu prevážať na tandeme 🙁

    Reply
    • 28. októbra 2014 at 20:27
      Permalink

      ciklotrasu na sekier -motova uz riešia 5 rokov ak tam ostanu stejný experti
      prejde dalšich 5 rokov a nebude z toho nič.Treba vymenit nie len hlavu ale
      aj to čo je za nov.

      Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zadajte číslo podľa rovnice(chránime sa pred spam robotmi) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.