Mesto Ružomberok buduje cyklotrasu do Korytnice

Mesto Ružomberok otvorí v júni budúceho roka 26-kilometrovú cyklotrasu, na zaujímavé doplnkové investície tejto akcie bude chcieť využiť aj financie z grantu. Pribudnúť by tak mohli odpočívadlá, zrekonštruovať chcú aj niektoré pôvodné prvky bývalej železničky, ktorá premávala z mesta do kúpeľov do roku 1974.

 

 

V októbri sa pracovalo najmä na úseku Liptovská Osada-Korytnica

Ružomberská radnica myslí na cyklistov. Atraktívnu trasu bývalej železničky Korytnička v súčasnosti oživuje, už o niekoľko mesiacov ju sprístupní verejnosti v celej dĺžke z Ružomberka až do lokality bývalých kúpeľov. „Do októbra bola cesta pre cyklistov prejazdná z mesta len po Liptovskú Osadu. To už neplatí, okrem mosta a pozemku v správe vodární pred Liptovskou Osadou je už trasa CykloKorytničky prejazdná v celej dĺžke,“ povedal Martin Hromada, vedúci oddelenia regionálneho rozvoja a kultúry MsÚ Ružomberok.

Podľa jeho slov, v spolupráci mesta, ako aj obcí Liptovská Osada a Liptovská Lúžna sa v októbri vyčistili najhoršie úseky až do stanice Korytnica, ktorá bola konečnou na trase bývalej železničky. Práve jej trať kopíruje budúca cyklotrasa. „Rozrušili sme zvršok povrchu, obnažili ho až po štrkové lôžko, odstránili sme dreviny, ktoré bránili priechodu. Takto ošetrený terén sme zvalcovali,“ priblížil práce uplynulých dní.

Ešte v tomto, resp. v prvej polovici budúceho roka chce magistrát Ružomberok, v spolupráci aj s vodárňami, preložiť oplotenie ochranného pásma vodného zdroja, vybudovať chýbajúci most pred Korytnicou, dosypať štrk a piesok v niektorých úsekoch. „Zároveň požiadame o finančnú podporu tohto projektu prostredníctvom grantu. V prípade úspechu chceme z neho naprojektovať a osadiť informačné tabule, skvalitniť povrch a zveľadiť okolie, vybudovať odpočívadlá, ale aj zrekonštruovať niektoré pôvodné prvky bývalej železnice,“ dodal plán radnice Hromada.Oficiálne otvorenie CykloKorytničky bude v júni 2016 (ilustračné foto)

Úzkorozchodná železnička premávala po trase Ružomberok-Korytnica takmer 68 rokov. Jej prevádzka bola ukončená v roku 1974 predovšetkým z ekonomických dôvodov. Okrem dobových prvkov na trase pripomína Korytničku hlavne autentický parný rušeň v parku pred železničnou stanicou v Ružomberku.

Zdroj : TS RK


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zadajte číslo podľa rovnice(chránime sa pred spam robotmi) * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.