Pokiaľ zelená vlna pre cyklistov sa na Slovensku rovná skoro sci-fi, v Kodani práve riešia novú generáciu zelenej vlny. O čo ide, pri klasickej zelenej vlne sa na križovatkách,ktorými vozidlá alebo bicykle prechádzajú nastaví signálny plán takým spôsobom, aby prešli danými križovatkami bez zastavenia. prispieva to jednak plynulosti premávky ako aj redukcii emisií a pod. V Kodani bola prvá generácia zelenej vlny pre cyklistov uvedená do prevádzky v roku 2007, funguje na takom princípe, že pri rýchlosti 20 km/h môžu cyklisti prejsť viacerými križovatkami. Nová úprava zelenej vlny má niečo navyše. Križovatky dokážu detekovať cyklistov, takže ak je min. 5 cyklistov pred križovatkou, dostanú zelenú na križovatkách, ktorými prechádzajú. V meste Frederiksberg, ktoré je hneď vedľa Kodane, majú napríklad na križovatkách umiestnené odpočítadlá, takže cyklisti vedia, či zelenú na križovatke stihnú alebo nie.
You may also like
-
Európske inštitúcie podpísali Európsku deklaráciu o cyklistickej doprave
-
Nové normy a predpisy týkajúce sa aj cyklistickej dopravy
-
QECIO zaujímavý nástroj na kvantifikáciu cyklistickej infraštruktúry z Openstreetmap
-
30 železničných staníc v Holandsku ponúka servis bicyklov.
-
Nový cyklomost v Banskej Bystrici